Sparad i Uncategorized

Ledig dag

ledig

Jag bestämde mig för att jag behövde en ledig dag mitt i veckan innan sommarlovet. Jag ville inte att det skulle störa verksamheten på jobbet så jag frågade läraren i klassen jag jobbar i vilken veckodag hon tyckte var bäst. Torsdagar – helt ok! Sedan kollade vi vilken torsdag och det blev 18 maj. Perfekt. Jag bestämde med mig själv att jag skulle inte ha några ”måste – göra” denna dag. Jag skulle bara göra saker jag vill, som jag aldrig hinner annars..

Så, jag gick upp som vanligt och lämnade 9 åringen på fritids. Gick hem och åt min frukost. Sedan åkte jag till mitt gamla jobb för jag har saknat dom otroligt mycket. Men, det var också för att testa mina nya hörapparater i den miljön.

Just idag var det ganska lugnt, men jag testade ändå olika situationer ihop med elever och personal. Och det fungerade hyfsat bra den lilla stunden. Men om det skulle fungera att ha den arbetsmiljön med dessa apparater varje dag? – njae…

kommunikationEfter det så åkte jag vidare till Kommunikationskarnevalen och träffade flera jag kände och pratade lite om appar, mobil teknik, Tobi datorer, AKK kommunikation, brus hörlurar mm..

Jag åker alltid därifrån med massa info… 😉

Tänkte åka hem, men när jag sitter på spårvagnen så känner jag att jag vill unna mig en klippning också. Så jag gick till ett ställe där en frisör elev fick klippa topparna, det behövdes. Något större projekt hade jag nog inte velat sätta en elev på  – jag är rädd om mitt hår. Men hon var duktig!!

Snabbt iväg för att hämta 9 åringen och sedan hem. Innanför dörren i hallen och i hela vardagsrummet står prylar till vårt badrum som är under renovering. Kan ju lugnt säga att nu går det I N T E att springa här hemma. Barnen är I N T E glada! Den som är lycklig är katten Iris….hon hoppar upp, ner, under och över…överallt =)

Kvällen avslutades med ett styrelsemöte på Autism och Aspergerföreningen. KUL !!

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

