Sparad i Uncategorized

blogg100- Sjukling på riktigt!

I går märkte jag att lilleman började bli förkyld men jag sa inget. I gårkväll tog vi tempen och jovisst 38 i feber. I morse var det inget och idag var det dagen D då hans fritids skulle ha maskerad. Han skulle få ta med sig sina ansiktsmålarfärger och sin dräkt ”brinnande skelett”…Han hade absolut INGEN TID för att vara sjuk fast han sa ”Jag är inte så pigg, men jag måste till fritids!” – Jag förstod..detta är ju galet viktig dag för honom, han ska få göra det han älskar mest..ansiktsmålning.

Jag lämnade honom och sa hur läget var…DÅ var han pigg!!!Väldigt pigg! Jag åkte till jobbet och vid 9 käkade vi god påskfrukost på jobbet. Telefonen ringde, det var lillemans fritids.

”Han sover nu, men han är inte ok. Vi har frågat honom om han ville vara kvar och vara med på maskeraden eller om han ville gå hem. Då ville han gå hem.”

snuvigsmilesOj…DÅ är han sjuk – på riktigt. Ingen teater! Jag sa hejdå till dom på jobbet och tog vagnen till vårt sjuka barn. När jag kommer dit ligger han på soffan och sover. Väcker honom och vi går hem. Han är nöjd över att få komma hem och ligga i soffan hemma. Han somnar inte, men han vilar.

”Du skulle hämta ett monster idag,mamma…men jag blev inget monster. Vilken tur att moster var här och målade mig till Jokern.”

Nu har det blivit kväll och han har hunnit vila mycket så när han gick och la sig så hade febern försvunnit…bara förkylningen kvar. Men ingen var lyckligare än han…helgen var räddad – nu kunde han leva runt som han brukar.

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

