Sparad i Uncategorized

#blogg100 – Hipp Hurra!

bagareIdag blir jag 45…

Mindre grabben sa ”Mamma, nu blir du tant”.

Jag svarade ”Nope…tant kommer jag inte bli så länge jag själv får bestämma.

Jag kommer alltid gå i jeans, gärna slitna. Jag kommer aldrig locka håret med papiljotter, jag kommer aldrig måla mig med läppstift frivilligt, jag kommer aldrig gå i fotriktiga lågskor tillsammans med knälång kjol som är uppdragen till tuttarna.

Jag kommer vara den kärringen alla måste lyssna till för så länge jag kan föra min egen talan kommer jag visa vad jag tycker. Jag kanske inte alltid har rätt, men att ha en åsikt är viktigt!

Jag kommer alltid gå i jeans. Jag kommer alltid skriva på något vis. Jag kommer alltid höras och synas i mindre format. Ogillar stora tillställningar. Hör ju dåligt 😉

”Halva livet har gått” stod det i ett sms jag fick tidigare idag… Känns deppigt, njae..jag kanske inte lever tills jag blir 100, men jag vill inte tänka att jag bara ska leva tills jag blir 90..

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

