Sparad i Uncategorized

Blogg 100 – Stoppa tiden!

time-1019921_1920STOPPA TIDEN!!

-Du måste till jobbet, kan inte vara hemma så fort du får huvudvärk!

-Nina T, du kan gå in till xxx mellan 8-10:30

– Jag ska jobba, men då kommer xxx men du är ju hemma

-Jag har beställt….men det är ju lugnt vi har pengar.

Jag tänker att du gör detta, det fixar du!

– Jag ska hälsa på xxx är det ok?

Listan kan göras lång….

Jag har inget emot att stressa eller ha mycket att göra. Bara jag får vara med och planera detta som ska göras. Att andra kommer och säger att jag ska göra något DET kan stressa mig till max innan jag har präntat in det i mitt minne. När jag väl noterat detta så ska det helst inte komma några nya ändringar. Men…det gör det!! Alltid!!!

Jag vill kunna vakna – lämna på fritids och åka till jobbet – ha den eleven jag ska ha den aktuella dagen – åka och hämta på fritids – orka med kvällen och umgås med ALLA dom jag bor med. – gå och lägga mig. Det var länge sedan!!

 

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

