Sparad i Uncategorized

Blogg 100 – en rolig detalj varje dag…

…annars går han inte!

tumme-uppI morse hade jag maxat problem att få iväg grabben till fritids. Nästan i en timme satt han i bara kallingar och vägrade ta på sig om jag inte hjälpte honom.

Jag sa att han kan själv. Men han ville prompt ha mitt stöd och jag sa nej.

6:30 brukar vi stå i hallen, 6:40 brukar vi vara iväg, senast 6:50 brukar vi vara på fritids. Idag var vi på fritids 6:55 men…pga av att jag sa att han kommer missa utflykten till Sjöfartsmuseet och att de skulle ha korv och bröd till lunch.

Inom några minuter var han fullt påklädd och redo att gå! 😮

När jag på eftermiddagen kom och hämtade honom så bestämde vi tillsammans med en klassassistent att EN rolig detalj ska han tänka på till dagen som kommer.

Så i morgon onsdag: Träslöjd

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

En reaktion till “Blogg 100 – en rolig detalj varje dag…

Kommentera

