Sparad i Barnen, Vardag

Blogg 100 – Barnens Aveny :’-(

barnensavenyVi har pratat flera dagar om att idag 11 mars skulle vi åka till stan då det var ”Barnens aveny” mellan 11-16. Jag var pepp. Barnen blev allt mer pepp ju mer vi pratade om det. Dagen D kom och vi tog det lugnt på morgonen med en samlad frukost i köket och lite slapp efter det. Plötsligt säger ❤ att det börjar 10, inte 11. Jag vägrade dock stressa för det…det håller ju på hela dagen. Sakta förberedde jag barnen på att det var tid att ta på sig så det gjorde dom. I vanlig ordning när vi alla ska iväg så är jag sist färdig, så är det alltid.

Väl inne så började vi gå till Götaplatsen. Där stod en polisbil som Mijo ville testa. Han sa hej till polisen. Sedan så ville han testa en lastbil som stod parkerad, men då var kön lång så han ville gå. DÅ ser vi att det är många m å n g a som strömmar upp mot Götaplatsen och vi började gå neråt mot Bältespännarparken. I den promenaden försvann allas goda humör. M ville promt till ansiktsmålningen som vi inte kunde hitta. L ville absolut veta var godisregnet skulle vara. Vi kollade på lapparna som satt uppe, jag frågade några men fick inga bra svar. Till slut så fick jag se en kanin stå på en balkong och kasta ut godispengar. Vad då godisregn? Det var mer vuxna än barn och det var absolut inget regn. Våra killar var lyckligt lottade de fick 2 godispengar var. Det fanns många som inte fick något.

M ville till ansiktsmålningen och pratade samtidigt om att han var hungrig så jag bestämde att vi går till BurgerKing. DÄR satt det en tjej och gjorde ansiktsmålningar. Och den kön var l å n g ! Vi gick ut igen för det fanns inga sittplatser. Vi gick till Sibylla, men lika mycket folk där och ingenstans att sitta.Vi gick mot McDonalds och då träffade vi Mia & T. ❤ ❤ …*Kramkalas* vi fortsatte upp till McDonalds och det var kö även där och ansiktsmålning. Kö till målningen även där. När jag gick in på informationen om dagen läste jag att hon som skulle göra ansiktsmålningar idag blivit sjuk så de satt 2 andra och måla istället. Jag tyckte nästan synd om tjejerna som målade. Fanns ingen tid för paus med tanke på alla barn som stod i kö. Men jag tyckte faktiskt mer synd om våran M som bara åkt in till detta äventyr för att få bli målad och innan vi hinner hitta så har alla stans ungar redan ställt sig i kö. Jag höll mig uppdaterad via deras sida på FB men just denna detaljen om sjukdom och att McD & BK skulle ta över kom väl sent…                                       SÅ DÅLIG INFO!!!!!!!!!!

När vi ätit kände jag att hur mycket jag än ville hänga med Mia & T så orkade jag inte. L hade fångat många bra Pokémon så han var nöjd, ❤ hade hunnit tappa humöret ner i fotknölarna för länge sedan….M var krossad av att maten tog för lång tid, han hade inte fått sin ansiktsmålning och nu ville vi åka hem……

Han var så ledsen!!!

Vi åkte hem och det var längesedan jag kände att det var bästa stället i världen – att vara hemma i en stökig lgh… Hem ljuva hem! Jag börjar väl bli gammal för jag tycker det är så jobbigt att vara i stan, men ändå dras jag dit titt som tätt…men jag orkar inte så länge innan jag bara vill bort från all hets.

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

