Sparad i Vardag

Blogg100,dag7 -fördelar mot nackdelar

bravsdåligt

Det finns GRYMT MÅNGA nackdelar med att vara hemma från jobbet.

  • Ekonomin sinar
  • Sura miner?!
  • Dåligt samvete!!!
  • …….
  • …..
  • ………..osv

Men…Fördelarna är kanske inte så många (inte alls) men det är

  • Värdefullt för barnen att man ägnar dom tid vid vabb
  • Det är värdefullt för din egna kropp att ladda energi så du mår bra och blir frisk
  • Man får tid (om man orkar) att ringa viktiga samtal ->jag gjorde det idag som jag inte orkade igår.
  • ……
  • …………
  • ……….osv

Jag längtar galet mycket till jobbet och är hemma denna gången med fruktansvärt mycket ångest för att JAG blivit sjuk. Har inte lust. Har inte tid. Har inte råd. Men, jag kunde ringa till hörcentralen så de kunde skicka tillbaka hörselteknikern som satte upp larmet här hemma så jag hör när hemtelefonen ringer….det är ju bra!

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

