Sparad i Uncategorized

Strukturerat kaos?

Igår kväll tog jag ”ledigt” från min vanliga tillvaro och träffade ett stort gäng mammor som också har barn med NPF diagnoser.

Det var en kväll som dom anordnat på Dalheimers Hus under 2 timmar. Bad, prat, lite kex och ost…alkoholfritt bubbel. Bara mys!!

Ganska snabbt efter att man presenterat sig så började prat om vem man var och vilken diagnos ens barn har. En del minglade runt och småpratade med flera, andra hittade någon att ta mer detaljer.

Jag gled omkring och kände fy va bra jag har det…jag har inga problem i min familj JUST NU! Barnen har sin skola och det flyter på, hemma är det ganska ok (om man ser det stort). Mitt egna ”problem” är att jag aldrig får en break…som denna kväll. Och får jag ingen break så blir jag slutkörd och tappar lusten till ALLT!

 

 

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

