Sparad i Barnen, Uncategorized

Tidsuppfattning – Tålamod?

Vi satt på spårvagnen in till stan idag. Vi skulle till Stadsmuseet och titta på en utställning några skolor på Hisingen gjort om medeltiden. Bland annat storebror har varit med. GP var där och tog en intervju med honom! =)

Jag kommer bli kändis!!

På spårvagnen in till stan så satt storebror och spelade på sin telefon. Lillebror blev som alltid avundsjuk. ”Pappa, får jag spela på din telefon? Mamma får jag låna din?”

Pappa började prata med mig om att vi kunde leta efter en av våra gamla telefoner och skaffa ett kontantkort och spärra så att man inte kan ringa in/ut. Då får han ha telefonen till att bara spela på. Jag ville inte höra. Han har en dator, han har ”tagit över” grabbarnas Ipad, han spelar tv-spel..han behöver ingen telefon att spela på. *nej nej nej nej*

Ja, jag vill ha en telefon!! Det är till mig eller hur??

Ja, vi tänkte om vi kunde fixa ett abonnemang så du kunde spela på en av våra gamla telefoner. Vi kollar när vi kommer hem.

Grabbens humör var på topp och hela vägen till museet och hela vägen till MC Donalds för att äta lunch/middag och hela vägen hem…var han på Strålande humör. Vi hade lyckats få honom vara tålmodig hela kritiska perioden av dagen. *Phuuu*

Men direkt när vi kom in igenom dörren hemma och fortfarande stod med jacka och skor på oss.

Mamma, leta efter din gamla telefon NU! Eller storebrors eller pappas. Jag vill ha min telefon.

”Lugn, jag vill ta av mig först!” Gick sedan för att öppna skåpet där MITT skräp är. Där mina gardiner, scrapping prylar, pärmar med viktiga papper, hörapparater, sängvibratorer, texttelefon, symaskin, pappersskärare, kartonger till Ipad, kartonger till telefoner, pappas kläder, en gammal skivspelare…En gammal Nokia telefon utan laddare. Skåpet stängdes. Återigen tänkte jag att någon gång ska jag städa detta skåp, men inte idag.

Hittade storebrors gamla telefon och gav den till pappa… ”mitt uppdrag är slut, nu får du ta över detta projekt.”

Pappa, när fixar du ett abonnemang? När får jag telefonen?

Måste beställa det först, sedan kommer det i brevlådan. Kanske någon dag i veckan.

frustrerad*rullgardinen nerdragen för en kille som varit exalterad i flera timmar*

 

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

