Sparad i Barnen, Vardag

Snart…

Mannen börjar få resfeber..Han ska iväg några dagar med sin bror nästa vecka. Om stora grabben blir av med sin envisa förkylning så åker han ner till Småland. Kvar i stan blir jag och lilleman med prinsessan Iris. Jag jobbar nästa vecka och lilleman ska vara på fritids och göra av med en stor portion energi (hoppas jag).

tegeltapetNär vi är hemma efter jobb och fritids ska jag fixa klart hallen. Måste bli klar!!

Nästa vecka är min sista vecka på den skolan på ett tag. Känns märkligt. Jag försöker att inte tänka på det, men när jag och en kollega röjt i klassrummet så det ska stå klart i augusti så känns det jobbigt. Dels att det är en lärare jag aldrig jobbat med. (Har träffat henne och hört att hon är bra.) Det är för klassen ett helt nytt klassrum, det är en ny blandning elever. Jag vill vara med och samtidigt vill jag inte vara med. Jag behöver en nystart och det har jag behövt länge och nu får jag den chansen och den ska jag ta. Finns i nuläget ingen återvändo. Jag ska ta denna höst att vara på en annan skola och det ska bli roligt och nyttigt med nya utmaningar.

Men först semester med några korta äventyr…

sommarlov-slapp

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

