Sparad i Vardag

beslut och datordöd

”det är omöjligt sa tvivlet

farligt sa rädslan

onödigt sa förnuftet

…prova ändå viskade hjätat”

I fredags blev det klart…jag byter jobb ”under en period”. Sedan får vi se, tiden får utvisa om jag kommer tillbaka i januari eller om jag blir kvar på det nya.  Och även om jag kan rutinerna för vad en elevassistent ska göra (borde jag veta efter 13 år) så är jag sjukt nervös. Det är ett nytt ställe, äldre elever (gymnasiet) och nya arbetskompisar. Men samtidigt är jag galet taggad..ska bli spännande! Jag har jobbat på grundskolenivå så många år nu så det ska bli kul att testa gymnasienivån också.

skriva2Datorn fick jag tillbaka idag..

Men en fungerar inte hellt tillfredställande vilket gör mig grymt besviken!! Så det får bli en ny…Jag MÅSTE ha en fungerande dator!!

 

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

