Sparad i Skriva

Nu blir det tyst…

image19 juni-21 maj…87 år skulle hon blivit i går.

Det är tungt att gå på två begravningar inom 3 månader. Det var samma präst, men ett annat upplägg denna gång. Jättefint, men ack så tungt.

 

Morgonen, förmiddagen var knepig..jag gick runt här hemma och letade efter något. Visste inte vad. Men när jag efter x antal timmar planlöst öppnade burken med mina halsband och örhängen så låg där ett halsband jag hade på mitt bröllop. Då kändes det som att letandet var över när jag tog det i handen. Jag kände mig lugn. Jag tog på mig det och hade det på mig idag. Kanske var det hon som ville det. Vet inte.

En sak är ganska säker, nu blir det tyst. Ingen som skickar tankar till mig.

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

