Sparad i Barnen, Vardag

Vi blir zombies…

image

När jag hämtade lilla killen på fritids häromdagen ramlade jag direkt in i en zombie värld. Han sa inte ens ”hej mamma!”…

Hela promenaden hem (20-30 min) så var det om detta….

M: Var har man specialvarvet, där jag springer?

Jag: slottskogsvallen 

M: Aah, Slottskogen, där kommer det finnas en stor stråle som strålar så att alla blir till zombies. 

Jag: Men jag och dom andra vill inte bli zombies. 

M: Alla kommer få ett kuvert. Om man öppnar det så blir man inte zombies direkt. Då blir man det senare.

M: När jag varit i Slottskogen så flyttar sig strålen till Ullared och gör dom till zombies där. Och när jag är färdig så flyttas den till det där landet där mormor bor, vad heter det nu igen?

Jag:Småland

M: Just det….När jag är färdig där åker strålen vidare till kungens hus som ligger i …?

Jag: Menar du slottet? Det ligger i Stockholm.

M: Sedan måste jag åka till Luleå också. Då har jag nog strålat hela Sverige så jag flyttar strålen till Irak. När strålen varit i Irak så flyttar jag den till Obama.

Jag: Var bor han då?

M: Han bor i det vita huset i USA, Amerika.

Jag: Men om man inte vill bli zombies. Finns det chans att slippa?

M: Nej!

Jag: Varför ska det finnas så många zombies, men nästan inga människor? Varför är det bra?

M: Det är så.

Pratade med en vän igår och hon sa var detta kommer ifrån. Efter 20 vissa kvällar kör de något program på Barnkanalen som handlar om zombies. M tittar inte, men han lyssnar. Han använder tv’n som en radio på kvällarna.

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

En reaktion till “Vi blir zombies…

Kommentera

