Sparad i Uncategorized

Blogg 100 – Final, Livsfrågor!

Final

Idag är det final för denna blogg ”blogg 100”. Jag kommer fortsätta blogga, det är en ventil. En behövlig sådan!!

Stora livsfrågor

Vår stora kille kom igårkväll till mig när jag var i köket och stekte pannkakor. ”Mamma, hur ska jag göra, vad ska jag tänka, hur ska jag må när du och pappa dör?”

imageBakgrunden till denna fråga ligger i att vi på kort tid förlorat min morfar och min mormor. Barnens gammelmorfar/gammelmormor. Grabben har inte pratat så mycket om det, men jag är alldeles säker på att han funderat…Jag har alltid sagt att oavsett vad det gäller så vill vi att dom pratar med oss, inte går runt och är tysta!!

Jag hade inget bra svar på hans svar igår. Det har man nog aldrig. Men jag sa att jag hoppas att det dröjer många år innan vi är i den stunden. Att vi får ha roligt så länge vi lever och att det är viktigt att även om vi ibland är arga så vet vi att vi älskar varandra.

~ Ta hand om varandra, prata med varandra. I morgon kan det vara försent. ~

 

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

En reaktion till “Blogg 100 – Final, Livsfrågor!

Kommentera

