Sparad i Vardag

Blogg 100 – Kurator

image Sedan ett år, ett och ett halvt år träffar jag henne på hörsel. Vi pratar mycket om hur jag hanterar livet med min hörselskada. På jobbet, hemma, vänner..

I början tyckte jag inte om dessa möten, kändes konstiga. Hur skulle hon kunna hjälpa  mig med olika problem? Hösten -15 föreslog hon att jag skulle gå ner i tjänst eller sjukskriva mig. Jag var utbränd! Jag lyssnade inte de första gångerna, men hon fixade så jag fick träffa en läkare på vårdcentralen som sjukskrev mig från 30 november till 1 maj så jag bara jobbade halvtid. När det väl blev maj ringde hon igen och ville att jag skulle fortsätta vara sjukskriven, men jag ville testa jobba fullt (75%). Så det har Jag gjort och visst är jag trött, men inte alls som i höstas. Och…numera gillar jag mina träffar med min kurator.

 

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

