Sparad i Vardag

blogg 100- paus mitt i stan

Jag hade fått för mig att idag var det möte på pedagogen…så jag åkte in så jag var där vid 16. Men det var ingen annan där kl 16!? Jag tittade på mina papper igen och såg att det är ju om 2 dagar!!! *Hjälp, vad jag är tankspridd!*😳

Istället skulle jag befinna mig på Krokslätts gymnasium 18:00 för att göra ett prov inför en YH utbildning jag sökt.

Så jag fick 2 timmar på stan. Satte vid Kungsportplatsen på en av de sköna bänkarna dom har….satta bara och tittade på alla människor som gick överallt…skönt att få vara ensam en stund med alla tankar om det som varit senaste dagarna.

Provet var muntlig presentation och sedan skulle jag svara på 4 frågor. Gick så där….vi får se….Jag är inte riktigt med i tankarna även om jag försöker…men jag måste tänka framåt, inte fastna i ”nu”-dimman.

Kom hem, nattade barnen… Ringde moster. Kände att hon behöver ju också prata..hon har tagit så himla mycket de sista åren…

imageStora grabben är sjuk…så himla dålig tajming. När barnen var mindre ar det aldrig tjafs om vem som skulle vara hemma. Vi delade på det…men nu har vi mycket på jobbet båda två…Grabben är 10 år, sköter sig duktigt själv för det mesta, men han tycker inte om att vara ensam. Och jag tycker att om man är 10 årår man för liten för att ara ensam en hel dag. Har man dessutom diagnoser så ska man absolut inte vara ensam för länge.

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

