Sparad i Vardag

Blogg 100 – Överraskat mannen

Kent fyllde år i slutet på mars. Men jag ville inte ge honom en sak i present. Jag ville ge honom en upplevelse. Filmer,spel och annat han vill ha det fixar han själv oftast. Men just då så fick jag inte till någon barnfri tid så det blev idag istället.

Vi var lite tidiga till stan så vi gick upp till Avenyn, de höll på med förberedelserna inför dagens Göteborgsvarv…mycket folk på stan. Vid nedanför Götaplatsen så har de gjorts något ”lågvatten” fontän mitt i gatan. Denna gråa dagen var det inte så mycket att se…

Edit Spa och Rehab…GÅ DIT! Hon är så bra.. Jag hade bokat en DUO massage. Jag fick börja med att ligga på en massagesäng där maskinen körde klassisk massage (rygg/nacke) i 30 min. Jag somnade! Kent fick gå till en massagebrits där hon körde massage rygg/nacke på honom. Efter 30 min så bytte vi. Hon var riktigt duktig.. Jag somnade inte, men det var skönt.

Efter det så gick vi till Lilla London och åt. Mätta i magen gick vi ner till Bergakungen och kollade på X-men Apocalypse med 3D.

HELA dagen har han inte haft en aning om vad som ska hända. Inte ens när vi skulle in i biosalongen visste han vilken film vi skulle se.

Filmen var slut runt halv 6 och vi åkte hem….vid 21 hämtade vi stora grabben.


Just denna dag fick min mormor en stroke och dog knallfall på sitt boende. Ledsamt, men inte helt oväntat. För 1,5 månad sedan dog morfar…vi hade begravning i mitten av april och nu detta…

1929 – 2016

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

