Sparad i Barnen

Blogg100- Premiär

Strålande!

Idag var det dags! Solen strålade och det kröp i kroppen på mig där jag satt i kökssoffan bänkad vid datorn. Jag ville inte vara inne. Frågade Kent om han hade något uppbokat under dagen förutom innebandyn på kvällen och det hade han inte. Jag vill UT! ”Kan vi väl göra, vi kan ta med oss kaffe!” Han är märklig min älskade man. Han verkar fortfarande tro att man kan sitta på en bänk och titta på när barnen springer omkring. Inte våra barn! Antingen så sitter dom på rumpan och ”har inget att göra” eller så är det sådan fart på IMG_2272dom att man får rusa efter för att bromsa. Mijo var snabb med att tala om att idag skulle han cykla! Den stora röda cykeln skulle han ha idag. Ok, en som vet vad han vill göra ute, skönt!

Jag fixade kaffe till Kent och tog med mig Mijo ner för att dra ut cykeln från förrådet. Klart att killen skulle cykla, han är ju en stjärna på det! Åh, detta underbara väder!

”Mijo, ska du cykla?” ropade grannen när hon fick syn på oss. ”Jaaaaa, det ska jag.” sa han tillbaka. Kent visade honom hur han bromsar och detta år tycks han ha förstått den finessen. Skönt, inga vurpor om man kan stanna.

Sjuk!

När vi varit ute i ungefär två timmar så kände jag att det var dags att gå in och laga mat. Så vi gick in…Mijo åt inte mer än 4-5 köttbullar. Han brukar skrapa tallriken!! Han sa att det kliar på hela kroppen och han kändes varm. Vi tog en dusch efter maten och han skakade som ett löv. Jag tog tempen som visade 38,4. Kunde ju inte beklaga mig men det är VÄLDIGT opassande att bli sjuk och vabba i morgon. Jag kan inte vara hemma för jag var sjuk förra veckan. Och Kent ska med Linus till BUP som ska träffa läkaren.                             Vi har väntat i 2 år på den läkartiden.

Jag är ganska säker på att Mijos sjukdomstillstånd just nu beror på att han av misstag åt en ”vanlig” hamburgare med gluten igår. Jag känner igen symtomen han hade innan han fick diagnosen celiaki. Ont i magen och benen och ibland också hög feber. Och då går febern snabbt över och magen kommer vara ur balans några dagar, får hoppas.

 

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

