Sparad i Uncategorized

Blogg100- morgonkräk och kvällsvin

morgonen var stabil…skickade iväg alla och tog lite kaffe innan jag borstade tänderna och åkte till tandläkaren. ”Jaha, ser att du inte varit här sedan 2013, jag tycker vi börjar med lite bilder.” Jag förvarnade henne att sätter dom en plastfilm i munnen på vänstersida så kommer jag spy. YES! Det var precis vad som hände och hon såg förvånad ut… Hon ville göra ett nytt försök när jag lugnat mig o h jag sa att då får hon hitta en mindre plastfilm. Det hick inte…så jag andades 10 ggr och öpnade munnen och ansträngde mig…det lyckades…jag var alldeles skakis efteråt och då ville hon putsa lite…det funkar… Jag fick en lapp med mig hem på vad som behöver göras. Suck, gillar inte att gå dit…när detta är klart så dröjer det några år..

dagen flöt på och jag va orolig i magen….jag mådde inte illa, men jag hade ingen aptit på någonting…

på fredagkvällen så måste man ju fira att det är helg och idag var det ju inget undantag. Jag testade äta lite godis, gott men….Nää vill inte. Rack ett glas vin…GOTT! Och jag fick behålla det…skönt, nu är jag trött!! Vill ha tillbaka min matlust.

I morgon är planen: in till stan på blixtvisit, kolla på hus och drömma…Kent och Linus ska jag sparka iväg till badhuset…sen ska jag bara ”ha helg” hemma….på lördagar brukar vi ju vara hemma. Återkommer om hur det blev.. 😉

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

