Sparad i Uncategorized

Blogg100- släkt

Idag åkte vi till huset för att packa in lite i bilen som mormor vill ha. Gungstolen,en fotpall, en matta…lite kläder..

När vi kom upp till henne andra gången var hon på väg att ta på sig morgondagens kläder..hon trodde det var idag begravningen var.
”I morgon mormor, i morgon…” Hon såg förvånad ut.

Mamma, jag och Linus hämtade lilleman på kortis…så hängde han med till huset och träffade alla. Det var bra, så slipper det bli ännu en grej i morgon..då har han träffat några..

Åkte tillbaka till huset och då kom 3 av mammas kusiner….2 bor i Finland och en bor i Tyskland. Kom på att jag inte sett dom sedan 1988….ett sedan. Syrran var ett år.
Jag har längtat tillbaka….men det har inte blivit av att jag åker över. Jag kan ju inte språket. Dom kan ju svenska, men är vi i Finland så ”ska” vi prata finska! Är dom här, då pratar dom svenska!
Vi åt lite mat och fikade…tittade på gamla kort..

I morgon blir det ståtligt….finska krigsveteranerna kommer…atta minnas mannen som enligt finska starten ”inte skulle överlevt”…. Men det är en annan del av historien.

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

