Sparad i Uncategorized

Blogg100 – Hipp Hipp Hurra!!

Idag är det MIN dag.

Jag hade Facebook på hela dagen, men jag kollade aldrig alla ”grattis” förrän nu på kvällen. Ville kolla hur många det blev mellan 6-21. Usch, vad ego…!! Men ibland måste man få vara det också…Dagen är inte slut och det är uppe i 71..Ooo Wooooow!!

jag-glad

På jobbet var det sista dagen på påsklovet och som alla dagar så hade vi sångsamling. Istället för namnsång som första punkt så säger hon som håller i samlingen att idag ska vi sjunga en april låt. Det är någon som fyller år idag. Jag tittade på alla andra elever och personal…men det var ju Mig hon menade. Och jag som inget sagt 😉 Så jag fick snällt sätta mig på en stol mitt i ringen och jag kände att jag blev lite generad. Men så mysigt att alla sjöng…

Efter samlingen var det dags för vår tradition. Då körde vi traditionsenligt långbord till lunch och det var matlagning hela förmiddagen. På menyn stod det rökt lax och potatis med kallsås. Sallad till. Som efterrätt kladdkaka med grädde eller glass.

Efter jobbet åkte jag till Mölndal. Morfar har dött. Jag tittade till honom, satt hos honom en stund. Frågade honom om han planerat ett schysst aprilskämt med att gå och dö. Men jag fick veta under kvällen att han dog innan midnatt, så det hann inte bli min dag.

Vila i frid, gamle man. Hoppas du finner ro där uppe. Här på jorden han du med 3 slagfält under ditt 90 åriga liv.

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

