Sparad i Uncategorized

Blogg 100- Autismspektra

citatKan du som också var med på kursen berätta om kursen för de andra?”

-Javisst, om någon annan är med.svarade jag. När jag åkte hem så fick jag nästan ångest. Jag som verkligen avskyr att stå och prata för en samling människor. Jag förstår ju att hon frågade och jag är glad för det. Och jag gör det gärna så nu måste jag kämpa emot mina demoner och fixa detta.

  • Göra röstövningar
  • Läsa på så jag slipper och stå med papper i handen
  • Ta med det som kursen handlar om och inte något annat. Ämnet är stort och jag vet mycket som inte togs upp på kursen, men det ska handla om det som var på kursen, inget annat.
  • Säga från början att frågor besvaras av alla som var med (10 st) efteråt. På detta sätt får man säga det man ska utan att bli avbruten. Man får en ypperlig chans att prata klart. (Hur ofta får man det?)

paraply

 

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

