Sparad i Uncategorized

#blogg100- möten

På jobbet idag var det en vanlig onsdag på många sätt, men innan jag skulle sluta kommer jag på att det var sista dagen på flera veckor som en elev är i skolan då hon ska vara ledig under april. Känner lite panik för detta då hon slutar i våran skola i sommar för att börja gymnasiet i augusti. Tiden går fort och det ska petas in en hel del möten innan sommarlovet. Men jag hoppas att hennes ledighet ger framgång och hon mår väl när jon kommer tillbaka i maj.

Efter jobbet åkte jag för att hälsa på in gamla mormor som åter igen åkt in på sjukhus. De där portarna har fungerat som ”svängdörrar” senaste halvåret. Hon är gammal och skruttig. Hon har svårt att acceptera läget. Är tidvis förvirrad och arg och givetvis orolig. Men planen är lagd och det finns ett gott gäng runt henne som tar hand om henne, men hon har inte längre mandat över ”fjärrkontrollen” men i skrivande stund är hon inte medveten om det även om vi sagt det till henne många gånger. Tragiskt alltihop, men man rår inte på allt i livet.

när jag varit där och kramat om henne i nästan två timmar så hade jag tid över som jag inte planerat..så jag åkte hem och tog en snabb fika med familjen innan det var dags för kvällens möte på Autism och Aspergerföreningen. Det var medlemsmöte med landgång 😛 Och…jag som nyss lämnat styrelsen på Attention blev invald i valberedningen. Jag var lite osäker, men….jaja…jag kör. Jag får läsa mig till vad det innebär. Det är ett gott gäng att jobba med. Jag är kunnig inom autism. Det är en bra styrelsegrupp. Så vad kan gå galet??

jag gillade Attention, dom var också urgulliga….men det är mäktigt att hänga med i deras tempo om man inte själv har diagnos. Jag hängde inte med på de föredrag , bokbord och annat som var för jag kände inte att tiden fanns…det är en väldigt aktiv förening. Fick inte ihop det så därför slutade jag efter mitt år. Och kanske blir det något lugnare nu, kanske?! Jag gillar ju möten….möten med andra berikar på många plan.

🌷

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

