Sparad i Uncategorized

Rockasockorna – #Blogg100

eventfoto3.jpg

Vi var på fest! En fest som firar att man får vara som man är. ”Som jag då!” sa Linus. Som alla sa jag…Ingen är ju den andra lik, eller hur?

Vi satte oss på den stora trappan inne på VKM tillsammans med Mia och Tina. Det kröp i kroppen på barnen, dom gillar ju inte att vänta. Det är tråkigt!

Strax efter 13 var det ett välkomst tal men de hade inte ro att sitta där och lyssna klart så vi gick och gjorde en tävling där man skulle måla randiga strumpor i olika färger. (valfritt)… Killarna ville inte, men till slut så hakade dom på. Efter det så gick vi och lekte. Tiden gick snabbare och plötsligt var det dags för Passalens musikgrupp. Så himla kul att se några av de gamla eleverna. Ett härligt gäng!!

Vi lekte vidare och träffade Anne och hennes grabb. Så kom till slut höjdpunkten – PANETOZ.

Panetoz

Tyvärr så missade vi att ta med Mijos hörselkåpor, så vi fick avbryta och åka hem. Det var för högt ljud för honom.

När vi kom hem så började jag googla efter boken som jag ska ha till kursen som börjar i morgon i ”Journalistik, Reklam och Information”. Tyckte den var lite dyr med sina 400 kr men lyckades hitta den för 200 kr på Blocket.LYCKLIG!! Tjejen som hade den bodde i mitt område så det var bara att springa och hämta pengar träffa henne och jag var hemma igen 20 min senare.

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

