Sparad i Uncategorized

#Blogg100- barn och religion/tro

image.jpeg

I vår familj för vi Igen tro på någon religion. Jag är inte kristen och inte mannen heller. Stora sonen säger att han är kristen, men jag vet inte, det är inget vi har pratat så mycket om hemma utan något han själv sagt och det är ok. Lilleman..där har jag ingen aning..han är nog en salig blandning av allt.😂 Men det är ok det också!!

Jag fick ett sms häromdagen om att de pratat i skolan om varför man firar påsk ifall han skulle prata om något hemma. Men han har inte sagt något hemma, förrän nu.

Linus:mamma,på långfredag är det premiär på en film jag vill se, jag måste se den!!!
Mijo:på långfredag ska vi inte gå på bio, vi ska piska Jesus…det var det man gjorde för länge sedan. Så det ska vi göra. Vi ska inte gå på bio.

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

