Sparad i Uncategorized

Blogg 100- jobb i sikte?!

Jag har ett tag sökt jobb. Inte för att jag vantrivs på mitt jobb, jag gillar det skarpt!
Men jag behöver komma närmare hem.
Så himla drygt att ha ca 1 timme enkel väg att åka.

Sedan är det att min hörselskada känts av mer i den miljön. Men det har suttit långt in att erkänna det för mig själv. Jag har aldrig lidit av att vara hörselskadad på mitt jobb förrän nu sista 2 åren. Vi har fått in fler elever som gör att det är en annan arbetsmiljö och man måste hantera höga ljud och jag kan inte ha hörselskydd för då hör jag inget alls.

Men den dagen jag slutar kommer kännas tung. En del av mig vill aldrig sluta för det är en bra arbetsplats, det är en rolig skola. Jag har ändå varit där i snart 12 år….

Och eftersom jag trivs så känns det svårt att leta efter nåt annat.

Men, nästa vecka ska jag på en intervju….spännande och spännande på samma gång.

Författare:

mamma,elevassistent & fascinerad av funktionshinder och kommunikation.

Kommentera

